Video beschikbaar voor leden na onze kick-off op 30/03/2022.
Raf Swinnen - Program manager digital manufacturing
Danone Rotselaar produceert met 470 werknemers zuivelproducten en bezit als ‘Factory of the Future' een state-of-the-art productie- systeem met flexibele en duurzame productieprocessen. Digitalisering is een kernstrategie om toekomstbestendig te blijven en de ondersteuning van food heroes (operatoren) staat hierbij centraal. Zij zijn het, die waarde toevoegen voor de klant. Om deze digitale transformatie optimaal en in samenwerking met de food heroes te realiseren heeft Danone een coalitie gevormd van interne digitale ambassadeurs die oplossingen zoeken en valideren zodat ze bij hun manier van werken aansluiten.
Ze gaan regelmatig naar andere productiesites, bedrijven of leveranciers om innovatieve technologieën en procedures te ontdekken. Met deze "Nourish to flourish” aanpak genereert men energie en betrokkenheid om continu te verbeteren. Bovendien hebben de werknemers op de site de nodige autonomie bij de planning en uitvoering van hun dagelijkse werkzaamheden. Danone wil hen hiervoor de juiste informatie op het juiste moment aanbieden via digitale hulpmiddelen zoals televisieschermen, tablets, virtuele dashboards, enz. Een innovatief manufacturing ecosystem biedt ook de mogelijkheid om te snel en gericht te communiceren, werkinstructies op te roepen, checklijsten in te vullen, e-learnings te volgen, problemen te escaleren, troubleshoot te raadplegen, foto’s & video’s te delen, enz
Voor een optimale informatievoorziening koppelt Danone proces-georiënteerde systemen aan elkaar, verzamelt data en genereert per werkplek specifieke rapporten. Op die manier wordt met de juiste informatie de juiste actie gestimuleerd.
Danone speelt met hun multidisciplinaire teams en digitalisering constant in op de marktveranderingen. Deze inspanningen eindigen natuurlijk niet , de food heroes werken met veel plezier verder om elke dag lekkere en gezonde producten op de tafel van hun consumenten te brengen.